niedziela, 10 marca 2024

Zabawy ze sztuczną inteligencją

     Jak pisałam wcześniej, moje rozmowy ze sztuczną inteligencją na razie nie doprowadziły do niezwykłych odkryć. Mało tego, przyłapałam ją na zmyślaniu i przeinaczaniu faktów. Wyciąganie wniosków nadal pozostaje domeną człowieka. Pozycja filozofów wydaje się niezagrożona, o ile w ogóle filozofów ktokolwiek czyta i słucha. Większość głosów krytycznych jednak zwraca uwagę na zagrożenie dla przedstawicieli niektórych zawodów. Mówił o tym w kontekście zawodu rysownika m. in. Marcin Wicha na spotkaniu z czytelnikami podczas Festiwalu Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie. Niemniej przecież wielu rysowników, malarzy od dawna korzysta z dobrodziejstw technologii komputerowej, a teraz dodatkowo wzmocnionej umiejętnościami algorytmów sztucznej inteligencji. Postanowiłam spróbować wejść we współpracę z kreatorem graficznym Binga. Ja piszę, o co mi chodzi, a on rysuje. Rysuje zdecydowanie za dużo i nie do końca rozumie polskie wersje nazwisk. Wychodzi zabawne połączenie realizmu z groteską. 

operowe plany wyjazdowe

może i tu pojadę

busik pełen poważnych person

busik koncertowy

skrzypce w roli głównej


zasłuchana

teatr mimów

moja poranna kawa

dama w kapeluszu


Nie do końca jestem zadowolona ze współpracy z Bing AI. Mówimy trochę innymi językami. Nie wiem tylko, kto tutaj musi się podszkolić. Podejrzewam, że mój Designer na Bing AI - asystent artystyczny - nie rozumie pewnych terminów z dziedziny plastycznej, np. nie potrafię go nauczyć, co to znaczy styl Line Art. A Wam jak się podoba? 

8 komentarzy:

  1. Właśnie dlatego nie jestem tak przekonana do sztucznej inteligencji - podobno bardzo często tworzy swój własny świat, niekoniecznie zgodny z prawdą. Ale w ramach zabawy - czemu nie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, czasami tworzy, ale w zasadzie to ludzie ją uczą, więc pewnie to kwestia czasu, żeby wyniki sztucznej inteligencji były lepsze, a w wielu dziedzinach już jest stosowana, nawet nie zawsze o tym wiemy, nie da się więc uniknąć współpracy z nią; pomyślałam, że tworzenie rysunków przy użyciu sztucznej inteligencji Ciebie mogłoby zainteresować

    OdpowiedzUsuń
  3. Teatr mimów...Jakiś wyraz ma...;o) AI "uczy się" właśnie teraz, rzucona na "głęboką wodę"...Ludzkość już teraz jest bezmyślna...;o)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od kogo będzie się uczyć, jak ludzkość coraz głupsza?... Trochę przerażająca wizja przyszłości...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdałaś podstawowe pytanie...;o) Czego się nauczy od potrzebujących wiedzy...;o)

      Usuń
    2. Nieciekawie to wygląda, ale z drugiej strony może ludzkość jakoś wybrnie z tej sytuacji, ostatecznie bywały już różne kryzysy

      Usuń
  5. A mnie podobają się te rysunki.
    Ale generalnie sztuczna inteligencja mnie niepokoi.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  6. Też myślę, że nie wszystkie są złe, jest kilka udanych, jak jeszcze poćwiczę, coś lepszego może się uda wygenerować, a sztuczna inteligencja niepokoi wielu ludzi

    OdpowiedzUsuń