środa, 10 stycznia 2024

Muzyczne pigułki

        Taką znalazłam ściągawkę muzyczną. W zasadzie zgadzam się z podpisem, ze każdy zna te kawałki, ale nie zawsze pamięta się ich tytuły i autorów. Jednak brakuje mi kilku istotnych fragmentów, choćby Schuberta czy jeszcze innych utworów Verdiego. No ale to wybór subiektywny. Można sprawdzić, czy faktycznie znamy i rozpoznajemy. 


Myślę, że w zestawieniu zdecydowanie zabrakło tego utworu, bo pamiętacie? To było czterdzieści lat temu! I wciąż jestem pod wrażeniem. Muzykalność, synchronizacja, cudowna choreografia, precyzja... Doskonałość. 


Wydaje mi się, że to też wszyscy znają, ale może autor pierwszego klipu nie umieścił, ponieważ nie jest to oryginalne dzieło Albinoniego, lecz późniejsza rekonstrukcja, której dokonał Remo Giazotto, dwudziestowieczny muzykolog. Niemniej wszyscy to znają. 

16 komentarzy:

  1. Creme de la creme...

    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale które?... Może być tylko jedno ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są wyjątkowo trzy :-))
      Stokrotka

      Usuń
    2. Niemożliwe, to chociaż jakiś ranking, kolejność na podium?...

      Usuń
    3. Trzy pierwsze miejsca :-))
      Stokrotka

      Usuń
    4. Ok, czyli sponsorujesz trzy złote medale :-))

      Usuń
    5. .... po uprzednim napadzie na bank :-)))

      Usuń
    6. A kto Ci zabroni?!... :-)

      Usuń
  3. Bardzo miłe dla ucha. I dla ducha :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpadłaś do spamu.
    I mnie się podoba, ale będę dociekliwa: który fragment podobał Ci się tak bardzo

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem dlaczego wciąż wpadasz do spamu...
    Oglądając występ Torvill i Deana zawsze w tym samym momencie czuję ciarki na plecach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie podpadłam...;o)
      Oni dla Bolera zrobili więcej niż wszystkie orkiestry świata...;o) Ale moja miłość jest starsza...;o)

      Usuń
    2. No właśnie o to mi chodzi, jeśli nawet ktoś nie znał "Bolera" Ravela, to po ich występie znali już wszyscy; a choreografię i wykonanie uważam za doskonałe pod każdym względem

      Usuń
    3. Zgadzam się z Tobą w 100%...;o)

      Usuń