piątek, 28 kwietnia 2017

A ja go znam i słuchałam na żywo!

       Właśnie przeczytałam: tegoroczna nagrodę Programu 2 Polskiego Radia Muzyka Źródeł otrzymał Stanisław Głaz z Dzwoli, woj. lubelskie. Słuchałam jego skrzypiec w plenerze i na koncercie pod dachem. Zawsze pięknie, żywo i z przytupem. Pisałam o nim i innych artystach ludowych TUTAJ - Autentyki in crudo. Podczas jednego z występów wraz z uczniami, studentami konserwatorium, którzy chcą poznawać też muzykę tradycyjną, twierdził, że są bardzo zdolni, ale muszą się jeszcze sporo nauczyć ;-) Drugą nagrodę otrzymał zespól śpiewaczy z Gałek Rusinowych na Radomszczyźnie - tego zespołu nie znam jeszcze.

Proszę, po naukę do ludowego skrzypka:





I jeszcze jeden popis: polka "dla babciów":





I jeszcze LINK - strona Programu 2 o nagrodzie

16 komentarzy:

  1. potrzeba piękna właściwa jest każdemu:), a ty masz ucho i umiesz nominować. Bo to z Twojej nominacji, jestem pewna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie przeceniasz moje możliwości, gdybym miała taką moc, aby nagrodzić wszystkich, których podziwiam, zabrakłoby pucharów dla sportowców i naraziłabym się kibicom ;-)

      Usuń
    2. właśnie, wystąpiłam niedawno ze sprzeciwem wobec pucharów. Generalnie wobec "durnostojek" zbierających kurz. Opowiadam się za innymi propozycjami nagród.

      Usuń
    3. Najmniej kurzą się pieniądze, nie mają tyle czasu, by łapać kurze ;-)

      Usuń
  2. Po 2-dniowym zasuwaniu na działce taka polka od samego rana to marzenie :-)))
    Od razu ruszyłam w tany...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To juz tak z rozpędu możesz tańcować dalej bez odpoczynku ;-)

      Usuń
  3. No to wymiatamy...;o) A raczej "Dziadek" wymiata...;o)

    OdpowiedzUsuń
  4. No i dziękuję Ci Dobra Kobieto za polkę od razu weselej
    pozdrawiam
    j

    OdpowiedzUsuń
  5. W tej polce mi jakieś anglosaskie nutki pobrzmiewają... Konkretnie piosenką Jona Levi "Stop the cavalry"
    Kłaniam nisko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciekawe, czy pan Głaz tę piosenkę zna :-)

      Usuń
  6. Świetnie. Przypomniały mnie się moje wiejskie zabawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz fajne wspomnienia :-)

      Usuń
    2. Zapomniałam dodać, że Ci zazdroszczę, że Go znasz i mogłaś słuchać na żywo. Rozczulają mnie starsi ludzie. Uwielbiam patrzeć na babinki w chustkach na głowie zawiązanymi pod brodą. :) .

      Usuń
    3. Mam tak samo, też mnie często rozczulają :-)

      Usuń