poniedziałek, 19 października 2015

Koncert do zapamiętania

      Dżizas! To było świetne! :-D Dzisiejszy występ Szymona Nehringa w finale Konkursu Chopinowskiego :-) Paleta odcieni, arsenał możliwości, cała gama emocji: to się skupiał, to uśmiechał, to robił marsowe miny, albo... tańczył krakowiaka na siedząco przed fortepianem. Razem z solistą pięknie uśmiechał się maestro Kaspszyk, a orkiestra poniosła muzykę od fortepianu w głąb i w dal. Się Chopina niby zna, się Chopina słucha, a miałam łzy w oczach. Naprawdę nie wiem, kto wygra, jest co najmniej kilkoro wspaniałych finalistów, każdy na swój sposób, ale w wykonaniu Nehringa była taka polskość, słowiańskość, taka swojskość, jakby człowiek powrócił właśnie z dalekiej podróży do znajomych, a dawno niewidzianych stron. Dlatego wzruszenie. A Szymon się uśmiechał. I Kaspszyk też, odwracając w jego kierunku głowę. A orkiestrę niosły smyczki i klarnety. Myślę, że słuchaczy też poniosły :-) A jury, kto wie, co usłyszało? ;-)

16 komentarzy:

  1. Też słuchałam, ale niestety wyrywkowo (czasu brak). Bardzo lubię koncerty Chopina (i walce, i nokturny, i polonezy, i mazurki, scherza trochę mniej). Oby jurorzy usłyszeli to, co Ty :)
    I dziękuję za podpowiedź do mojego tekstu. Przeczytałam twój tekst jeszcze raz i komentarz z odpowiedzią. Proroczą;) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz, marzenia się spełniają :-) Jak się im trochę pomaga ;-)

      Usuń
  2. Tak bardzo bym chciała żeby.... wiesz przecież.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nakręcaj się, to mało prawdopodobne w tym roku ;-)

      Usuń
  3. Nie słuchałam, nad czym ubolewam, ale słyszałam jego wypowiedź, gdzie mówił, że jest bardzo zadowolony ze swojego występu.
    Pozdrawiam Notario. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Internecie można odsłuchać tutaj:

      http://chopin2015.tvp.pl/22247642/szymon-nehring

      Usuń
  4. trzymam kciuki:)) wszystkie koncerty przepiękne, ale nasz:))
    znam się na muzyce tyle co ..., ale piękno porywa nawet głuchych:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, znasz się, znasz, nie przesadzaj ze skromnością ;-) Dzisiaj występują faworyci :-) Zobaczymy, co pokażą.

      Usuń
  5. zastanawiam sie czy gdzies w necie mozna posluchac .....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, tutaj, właśnie słucham, gra Hamelin:

      http://pl.chopincompetition2015.com/news/da488a79-70d4-422f-80fa-b2544f2a8856

      notaria

      Usuń
    2. fajnie, że dajesz linki:))
      Dzisiejszy też mi się podobał:)) Jurorzy będą mieli kłopot:))

      Usuń
    3. Oj tak! Zależy jak słychać było tam na ichnim balkonie, bo słyszalność jest inna w transmisji, inna bezpośrednio w sali koncertowej. Moje typy, w kolejności: Hamelin, Liu, ? (albo odwrotnie), Cho (albo Cho pierwszy?) . Jest jeszcze eteryczny Eric.. no nie wiem ;-)

      Usuń
  6. A ja w niedzielę wieczorem wysłałam Ci smsa, że wspaniale gra Koreańczyk!!!!!! TEN właśnie!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń