poniedziałek, 11 lipca 2022

Śpiewak z Peru

       Jak często w moim przypadku bywa, zaczęło się od głosu.  Słucham, a tu ktoś ładnie śpiewa.  I to różne gatunki. Oczywiście najpierw jest muzyka klasyczna, operowa, ale na bis poleciały latynoamerykańskie hity.  I po raz pierwszy ktoś (jeszcze nie wiem, kto) zaśpiewał "Besame mucho" tak, że z przyjemnością chce się słuchać. To znaczy wiem, kto zacz, Juan Diego Florez, tylko że dotąd nie kojarzyłam tego nazwiska z jakimiś spektakularnymi wykonaniami. A tu okazuje się, że ma taki ładny głos. Przypominam sobie, że pojawiał się w obsadzie kilku oper słuchanych w różnych miejscach świata. Ale wówczas moja uwaga chyba za bardzo skupina była na innych wykonawcach. Czas to zmienić, bo Florez naprawdę zasługuje na uznanie. 

      No i jest to pierwszy śpiewak operowy z Peru, którego będę słuchać i podziwiać.  Mam w swojej kolekcji ulubieńców z Europy - tych najwięcej, mam z USA, swego czasu pisałam tutaj o Villazonie pochodzącym z Meksyku, słuchałam i to na żywo w Krakowie pochodzącego z Argentyny Franco Fagiollego, a teraz będzie Peruwiańczyk - Juan Diego Florez, ur.  w 1973 r. w Limie. Dał się już poznać na wielu operowych cenach świata, więc samo nazwisko skądś tam się tłukło w mojej pamięci, ale dopiero wysłuchanie dłuższego recitalu sprawiło, że naprawdę się zachwyciłam. 

      Ma ładną barwę głosu, miękką i przyjemną. A przy tym cudownie się bawi razem  publicznością.


       Wspaniale wykonuje utwory latynoamerykańskie właśnie, z kultowym wspomnianym wyżej "Besame mucho"  (trzeba kliknąć na napis Obejrzyj w YouTube)

       

     Jako dla Peruwiańczyka, szczególną rolę odgrywa w jego repertuarze pieśń "El Condor pasa" w 1993 r. uznana za część dziedzictwa kulturalnego Peru. A kiedy orkiestra się zmęczy, potrafi sam sobie akompaniować. Piękna pieśń meksykańska. 


     No cóż, zdaje się, że trzeba kupić kolejną płytę. 

10 komentarzy:

  1. Wow, niesamowity głos. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadza się, dlatego mnie zauroczył :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę powiedzieć, że przyjemna odmiana od moich ulubionych dźwięków.

    :) Akurat serwis Shopee lepiej, żeby się zwinął. Bo reklamami niszczą umysły ludziom.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam styczności z tym serwisem, więc jak dla mnie mógłby się zwinąć, bo nic nie tracę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie odstraszyła ich reklama.

      W tym właśnie cała rzecz. Żeby poznać niejako ,,broń" wroga i wiedzieć co i jak robić.

      Zobaczę czy jest dostępna ta książka, którą polecasz u mnie.

      Pozdrawiam!
      https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

      Usuń
    2. Znam to odczucie, często reklamy są odpychające i bardzie zniechęcają niż zachęcają do czegokolwiek; książka miała wiele wydań, była swoistym bestsellerem

      Usuń
  5. Owszem, ma potencjał, a w operowym świecie na szczęście takich głosów jest więcej

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka razy już u Ciebie słuchałam
    Jestem zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie, ja też odsłuchuję prawie codziennie, mógłby mi śpiewać na dobranoc :-)

    OdpowiedzUsuń