wtorek, 29 września 2020

Nie, to już naprawdę staje się... rutyną?

      Zdobywanie nagród. Właśnie kolejną, przyznawaną przez magazyn "Operanwelt" najlepszemu śpiewakowi roku, otrzymał Jakub Józef Orliński. Tutaj uzasadnienie i portret artystyczny polskiego śpiewaka.  na łamach magazynu. Orliński w takim tempie zdobywa kolejne laury, że trudno nadążyć. A przy tym co rusz go słuchać można w nowych odsłonach, w nowych przedsięwzięciach operowych, koncertowych i nagraniowych. Ktoś, kto chciałby dokumentować wszystko, co się wokół niego dzieje,  miałby zapewniony etat. Pod koniec lipca śpiewał na Festiwalu Bachowskim w Świdnicy, miesiąc później na festiwalu w Thire we Francji, 12 września już był z powrotem w Polsce z koncertem w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, a teraz od tygodnia jeździ po Francji z koncertami z zespołem Il Pomo d`Oro (Montpellier, Avignon, Paryż), cały listopad zaś przeznaczony został na udział w nowej realizacji opery Mozarta "Mitridate, Re di Ponto" (w partii Farnce) w berlińskiej Staatsoper pod kierownictwem Marca Minkowskiego. Obok pełnych scenicznych realizacji zaplanowane zostały też wersje koncertowe opery w Moskwie, Barcelonie, Walencji i na początku grudnia w Paryżu. Do końca grudnia tego roku w kalendarzu śpiewaka jest jeszcze dwa razy Paryż (recitale), Kraków i Genewa. Proszę wybierać, gdzie komu bliżej. Tak sobie myślę, że ten Berlin wcale nie tak daleko, a jak się nie uda, to do Barcelony znam już drogę. Ostatecznie w Moskwie nigdy nie byłam, więc nadarza się okazja. Ok, ok, Kraków mam najbliżej, skoro do Warszawy się nie załapałam. A tymczasem włączę sobie płytę. 

Jedno z wykonań "Vedro con mio  dilletto"  ma ponad 6 mln wyświetleń, więc ja tu sobie coś innego znajdę. 


Oczywiście gratulacje jak najbardziej się należą! 

10 komentarzy:

  1. nie mam zaufania do konkursów, to zawsze ocena kilku osób. Tylko.

    OdpowiedzUsuń
  2. To raczej nie konkurs, oceny dokonywało 49 krytyków muzycznych na podstawie dokonań artystów w kilku kategoriach: najlepszy śpiewak, najlepsza śpiewaczka, najlepsza realizacja opery ubiegłego roku (sezonu artystycznego) i jeszcze kilku innych kategorii, nie pamiętam wszystkich. Oceniano dorobek ubiegłego roku, nie zaś w tym sensie, że oni startowlai i konkurowali w bezpośredniej rywalizacji...

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro tak Cię zachwyca, musi być wyjątkowy...;o) W tej kwestii absolutnie polegam na Twoim zdaniu...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie polegaj w ciemno, wysłuchaj, nagranie jest krótkie

      Usuń
    2. Wybacz, ale od kilku dni mam nastrój bardziej na Metallicę...;o)

      Usuń
    3. Co prawda, nie w moim typie, ale nastroje mijają, a wtedy można sięgnąć po coś nowego...

      Usuń
  4. A to ja się odniosę tylko do pierwszego filmu.
    Skakał sobie ten Orliński po całych Łazienkach Królewskich i leżał na drzewie już prawie leżącym.
    Podoba mi się ten chłopak i już!!!
    P.S. Śpiewa też nieżle :-))

    OdpowiedzUsuń
  5. Całkiem nieźle, daje się lubić

    OdpowiedzUsuń
  6. Skończył się Dzień Muzyki, ale u mnie muzyka będzie miała święto we wszystkie kolejne. Trzymajmy się melomani. Mamy szczęście znać ten uniwersalny język,co łączy ludzi. h

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień Muzyki tutaj jest zawsze, no prawwie, wczoraj zakończyłam go baletem, o czym piszę na Okolicach książek. Muzyka i taniec to Dzień Muzyki do kwadratu, nie sądzisz?

      Usuń