wtorek, 22 października 2013

Dlaczego?...

       Dlaczego umierają przedwcześnie ci, którzy powinni żyć znacznie dłużej?  Powinni, ponieważ żyją nie tylko dla siebie, ale dzięki nim jaśnieje światło dla innych. To nie jest sprawiedliwe. Nie jestem naiwna, nie oczekuję, że wszyscy wraz ze mną będą żyć wiecznie, mogę pogodzić się ze śmiercią, gdy życie zostało długo i owocnie przeżyte. Ale nie jest w porządku, gdy głos, który dzień w dzień gromadził przy radiu wiernych słuchaczy gotowych na pełną niespodzienek podróż w arkana muzyki, milknie tak wcześnie. 
      Zmarł Piotr Orawski - autor nieocenionych radiowych Lekcji muzyki, wydanych na szczęście również w formie książkowej. Ale przecież te lekcje nie zostały zakończone... 




 


Zmarł Piotr Orawski - miał 51 lat

Pan od muzyki

18 komentarzy:

  1. Przyznam, że nie znałem... Postaram się to zmienić... w odniesieniu do tego, co pozostawił oczywiście, nie do postaci... A WMPani życzę byś tej wieczności nigdy nie miała za nudną:)
    Kłaniam nisko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam zaległości, nie mam jeszcze ostatniej jego książki.

      Usuń
  2. Notario, podobne pytania i ja zadaję. Odpowiedzi nie ma. A owego Pana nie znałam. Młodo odszedł, widocznie tam bardziej był potrzebny?

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie pytanie - dlaczego - zadajemy coraz częściej.
    A teraz nadejdą takie dni, gdy przestaniemy je zadawać. Tylko pogrążymy się we wspomnieniach.

    OdpowiedzUsuń
  4. gdybym wiedział...tak jak "zegarmistz światła", też nic nie mółbym uczynić
    płakać i tęsknić
    cz

    OdpowiedzUsuń
  5. Może był potrzebny chórom anielskim ??

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że nie znamy odpowiedzi na wszystkie pytania... 51 lat to pełnia życia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dzisiejszych czasach to wiek drugiej młodości. Dlatego takie zaskoczenie i niedowierzanie...

      notaria

      Usuń
  7. No zawsze jest to dziwne, kiedy umiera osoba publiczna - jakoś tam publiczna, niekoniecznie szeroko znana, ale taka, której nie znamy osobiście, ale kojarzymy, lubimy i podziwiamy.

    A jak uwielbiamy, a są i tacy, to normalnie, jakby kawałek tego niematerialnego świata, który należy do nas zniknął. Bo przecież nie materialnego - skoro osoby nie znamy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej niematerialnego - także w tym znaczeniu, że osoba ta tworzyła pewną sferę kultury, w której się obracałam, z którą miałam, mam do czynienia, dlatego tak cholernie mi smutno...


      notaria

      Usuń
  8. z każdym odejściem przychodzi koniec świata - wspólnego

    OdpowiedzUsuń
  9. Może to każdego przeznaczenie............

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No każdego, ale dlaczego tylu wartościowych ludzi to przeznaczenie za wcześnie zabiera?...

      notaria

      Usuń